جایگاه شناسی مخاطب امروزین در تبلیغ تعاملی با تأکید بر هویت‌ مخاطب تجاری و دینی

نویسنده: ،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1398 شماره 38- تابستان1398
چکیده:
وجه ممیزه تبلیغات امروزین نسبت به گذشته، شدت گرفتن ارتباط و مشارکت ارکان تبلیغ در تبلیغات تعاملی است که خود دارای مراحلی در هنگام مشارکت همراه با اثر تعاملی است، تبلیغاتی که مخاطب را قدرتمندتر از جایگاه انتخاب‌گر پیام یا کالا به کاربرانی پیام‌ساز و تولیدکننده تبدیل کرده است. این پژوهش که به روش توصیفی- تحلیلی تهیه شده است، به دوگانه مخاطب تجاری- دینی می‎پردازد، ابتدا ویژگی‎های مخاطب تبلیغ تجاری را بررسی می‎کند و سپس از مخاطب دینی سخن می‎گوید. در پایان نیز نشان می‎دهد نقش و هویت مخاطب تبلیغات تجاری و دینی در عصر اطلاعات و ارتباطات با تغییرات پیچیده‌ای رو به رو شده است و سامانه تبلیغ دینی در درک این وضعیت نیاز به مقوم‌های ارتباطی و به روزرسانی گفتمان تبلیغ دارد، تا مخاطبی همراه داشته باشد. این نوشتار برآن است تغییرات مخاطب امروز را در مواجهه با تبلیغات تجاری و دینی بررسی کند، این بررسی نشان داده است که جریان تبلیغات نمی‎تواند بدون مشارکت طلبی مخاطب دست به تولید پیام، محتوا یا کالا بزند، در نتیجه امروزه با مخاطب و مصرف کننده قدرتمند رو به رو هستند.

الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مسأله مخاطب

نویسنده: علیرضا پویا ، استاد راهنما: شمس الله مریجی ، استاد مشاور 1: محسن اراکی ، استاد مشاور 2: احمد واعظی جزئی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [دکتری]

جامعه شناسی در عرصه تبلیغ دینی

نویسنده: شمس الله مريجي ،
کتاب: بوستان کتاب - 1402

بررسی جایگاه حزم گرایی دینی با تاکید بر دیدگاه مفسران

مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1394 سال 1394 - شماره 94

آسیب شناسی تربیت دینی با تاکید بر آرای استاد مطهری

نویسنده: سیدمجید ظهیری ،
مقاله کنفرانس: ششمین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی - 1400

بررسی جایگاه حزم‌گرایی دینی با تأکید بردیدگاه مفسران

مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1394 شماره 21 و 20 - زمستان 93 و بهار 1394

آسیب شناسی تبلیغ دین در محیط های نظامی با تأکید بر دوره خدمت عمومی

نویسنده: مجتبی منصوریان ، استاد راهنما: کریم خان محمدی ، استاد مشاور 1: امامی ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

جایگاه مسئله‏ شناسى در ساماندهى پژوهش‏هاى دینى

نویسنده: حسین توسلى ،
مقاله نشریه: پژوهش و حوزه » سال 1380 سال 1380 - شماره 7

تبليغ ديني؛چالشها وراهكارها(با رويكردبه علوم ارتباطات وجامعه شناسي)

کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1387

رابطه دین و توسعه با تأکید بر آموزههای دینی

مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1391 شمار 11 - بهار 91
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397