جایگاه شناسی مخاطب امروزین در تبلیغ تعاملی با تأکید بر هویت مخاطب تجاری و دینی
نویسنده:
علی اسفندیار
،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1398 شماره 38- تابستان1398
چکیده:
وجه ممیزه تبلیغات امروزین نسبت به گذشته، شدت گرفتن ارتباط و مشارکت ارکان تبلیغ در تبلیغات تعاملی است که خود دارای مراحلی در هنگام مشارکت همراه با اثر تعاملی است، تبلیغاتی که مخاطب را قدرتمندتر از جایگاه انتخابگر پیام یا کالا به کاربرانی پیامساز و تولیدکننده تبدیل کرده است. این پژوهش که به روش توصیفی- تحلیلی تهیه شده است، به دوگانه مخاطب تجاری- دینی میپردازد، ابتدا ویژگیهای مخاطب تبلیغ تجاری را بررسی میکند و سپس از مخاطب دینی سخن میگوید. در پایان نیز نشان میدهد نقش و هویت مخاطب تبلیغات تجاری و دینی در عصر اطلاعات و ارتباطات با تغییرات پیچیدهای رو به رو شده است و سامانه تبلیغ دینی در درک این وضعیت نیاز به مقومهای ارتباطی و به روزرسانی گفتمان تبلیغ دارد، تا مخاطبی همراه داشته باشد. این نوشتار برآن است تغییرات مخاطب امروز را در مواجهه با تبلیغات تجاری و دینی بررسی کند، این بررسی نشان داده است که جریان تبلیغات نمیتواند بدون مشارکت طلبی مخاطب دست به تولید پیام، محتوا یا کالا بزند، در نتیجه امروزه با مخاطب و مصرف کننده قدرتمند رو به رو هستند.
وجه ممیزه تبلیغات امروزین نسبت به گذشته، شدت گرفتن ارتباط و مشارکت ارکان تبلیغ در تبلیغات تعاملی است که خود دارای مراحلی در هنگام مشارکت همراه با اثر تعاملی است، تبلیغاتی که مخاطب را قدرتمندتر از جایگاه انتخابگر پیام یا کالا به کاربرانی پیامساز و تولیدکننده تبدیل کرده است. این پژوهش که به روش توصیفی- تحلیلی تهیه شده است، به دوگانه مخاطب تجاری- دینی میپردازد، ابتدا ویژگیهای مخاطب تبلیغ تجاری را بررسی میکند و سپس از مخاطب دینی سخن میگوید. در پایان نیز نشان میدهد نقش و هویت مخاطب تبلیغات تجاری و دینی در عصر اطلاعات و ارتباطات با تغییرات پیچیدهای رو به رو شده است و سامانه تبلیغ دینی در درک این وضعیت نیاز به مقومهای ارتباطی و به روزرسانی گفتمان تبلیغ دارد، تا مخاطبی همراه داشته باشد. این نوشتار برآن است تغییرات مخاطب امروز را در مواجهه با تبلیغات تجاری و دینی بررسی کند، این بررسی نشان داده است که جریان تبلیغات نمیتواند بدون مشارکت طلبی مخاطب دست به تولید پیام، محتوا یا کالا بزند، در نتیجه امروزه با مخاطب و مصرف کننده قدرتمند رو به رو هستند.
جایگاه شناسی مخاطب امروزین در تبلیغ تعاملی با تأکید بر هویت مخاطب تجاری و دینی
3/21/2019 12:00:00 AM
جایگاه و نقش ادبیات در تبلیغ آموزههای دینی (با تأکید بر شعر)
نویسنده:
علی اکبر فراتی
،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1400 شماره 3
الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مسأله مخاطب
نویسنده:
علیرضا پویا
، استاد راهنما:
شمس الله مریجی
، استاد مشاور 1:
محسن اراکی
، استاد مشاور 2:
احمد واعظی جزئی
،
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1395 - [دکتری]
بررسی جایگاه حزم گرایی دینی با تاکید بر دیدگاه مفسران
نویسنده:
محمدجواد اصغری
،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1394 سال 1394 - شماره 94
آسیب شناسی تربیت دینی با تاکید بر آرای استاد مطهری
نویسنده:
سیدمجید ظهیری
،
مقاله کنفرانس: ششمین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی - 1400
بررسی جایگاه حزمگرایی دینی با تأکید بردیدگاه مفسران
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1394 شماره 21 و 20 - زمستان 93 و بهار 1394
آسیب شناسی تبلیغ دین در محیط های نظامی با تأکید بر دوره خدمت عمومی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
جایگاه مسئله شناسى در ساماندهى پژوهشهاى دینى
نویسنده:
حسین توسلى
،
مقاله نشریه: پژوهش و حوزه » سال 1380 سال 1380 - شماره 7
تبليغ ديني؛چالشها وراهكارها(با رويكردبه علوم ارتباطات وجامعه شناسي)
ارائه دهنده:
حسام الدین آشنا
،
حسن خيري
،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاریهای علمی و بینالملل » نشست علمی - 1387