نگاهی به درسنامة اخلاق حوزة علمیة قم
نویسندگان:
علی اکبر دلیری
،
محمد رضا نودهی
،
داوود درویش نیا
،
سید مصطفی حسنی
،
مجتبی معموری
،
محمد تقی استیری
،
مقاله نشریه: جستار » سال 1388 23.24
چکیده:
یکی از اصول اساسی در نظام آموزشی، تنظیم و تدوین متون آموزشی و درسی است که همواره مورد توجه علما و فضلاء حوزه بوده و میباشد.
تدوین متون درسی، تابعی از اهداف نظام آموزشی، رشته تحصیلی، طول دوره و میزان درک دانشپژوه و طلبه است. ما با بررسی برخی از شاخصهها و ویژگیهای یک متن آموزشی به معرفی و گزارش اجمالی از متون اخلاق و تربیت که امروزه در اختیار طلاب جوان قرار گرفته پرداخته و آنها را معرفی مینماییم. این فعالیت که در حلقة علمی بلاغ انجام پذیرفت، امید است مورد توجه قرار گیرد.
یکی از اصول اساسی در نظام آموزشی، تنظیم و تدوین متون آموزشی و درسی است که همواره مورد توجه علما و فضلاء حوزه بوده و میباشد.
تدوین متون درسی، تابعی از اهداف نظام آموزشی، رشته تحصیلی، طول دوره و میزان درک دانشپژوه و طلبه است. ما با بررسی برخی از شاخصهها و ویژگیهای یک متن آموزشی به معرفی و گزارش اجمالی از متون اخلاق و تربیت که امروزه در اختیار طلاب جوان قرار گرفته پرداخته و آنها را معرفی مینماییم. این فعالیت که در حلقة علمی بلاغ انجام پذیرفت، امید است مورد توجه قرار گیرد.
نگاهی به درسنامة اخلاق حوزة علمیة قم
3/21/2009 12:00:00 AM
تاريخ سياسي حوزه علميه قم( تحليل تجربه سياست ورزي حوزه علميه قم در ج.ا.ا
نویسنده:
رضا عيسي نيا قاسم آباد
،
طرح پژوهشی: قرارداد هاي اعضاي هيئت علمي ومحققين رسمي » از تاریخ: 1394/03/30 تا تاریخ: 1395/03/01
موانع معرفتى رشد علم در حوزه علمیه قم
نویسنده:
دانش محمدقدیر
،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1387 شماره 150
اصطلاح نامه علوم سیاسی در حوزه علمیه قم
نویسنده:
محمدهادى یعقوب نژاد
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1387 سال 1387 - شماره 113
اصلاح نامه علوم اسلامی در حوزه علمیه قم
نویسنده:
محمدهادی یعقوب نژاد
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1387 (پياپي 113)، آذر و دي 1387 شماره5
اصطلاح نامه علوم اسلامی در حوزه علمیه قم
نویسنده:
محمد هادی یعقوب نژاد
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1387 شماره 113