قرآن و شاخص‌های اخلاقی مدیریت رسانه

نویسنده: ،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1399 شماره 39
چکیده:
«قرآن کریم» مهم‌ترین رسانۀ الهی است که با مدیریت و نقش‌آفرینی پیامبر عزیز اسلام (ص) توانسته است حدود یک‌چهارم جمعیت دنیا را مجذوب خود کند و بسیاری ازآنان را به سر منزل مقصود رهنمون شود. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت رسول اسلام (ص) در بهره‌برداری صحیح از این رسانۀ آسمانی وکتاب زندگی، برخورداری آن حضرت از ویژگی‌های اخلاقی بوده است. اگراین ویژگی‌ها در مسئولان و اصحاب‌رسانه‌های کشور نهادینه گردد، به‌یقین تحولی عظیم در هدایت مردم به‌سوی ارزش‌های الهی رخ می‌دهد. در این پژوهش تلاش شده است با روش توصیفی-تحلیلی و با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم، مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی پیامبر اسلام (ص) همچون ایمان، اخلاص، توکل، امانت‌داری، امیدواری به هدایت مردم، خوش‌زبانی، خوش‌اخلاقی، شرح صدر، بردباری، دلسوزی، مهربانی، تواضع، عفو و گذشت، از قرآن کریم استخراج و بررسی شود.

قرآن و شاخص های اخلاقی مدیریت رسانه

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1399 دوره 10، شماره 39 (پاییز 1399)

شاخص‌های همسانی اخلاقی در ازدواج

نویسنده: عبدالله عمادی ،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1392 شماره 32

شاخص‌های اخلاقی در دین داری در آیات و احادیث

مقاله نشریه: اسلام پژوهان » سال 1402 شماره بیست و ششم - تابستان 1402

رشد اخلاقی کودکان در کشاکش رسانه و خانواده

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1399 شماره 39

رشد اخلاقی کودکان در کشاکش رسانه و خانواده

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1399 دوره 10، شماره 39 (پاییز 1399)

شاخص‌های کرامت انسان در آموزه‌های قرآن

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1392 شماره 379

شاخص‌های رهبران حق و باطل در قرآن کریم

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1402 شماره 16

شاخص‌های خوشبختی

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1394 شماره 401

رسانه های مدرن و رسانه شیعه

مقاله نشریه: رادیو » سال 1390 آبان 1390  شماره57

مؤلّفه‌های اخلاقی مدیریت در نظام اسلامی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1388 شماره 18
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397