روش تبلیغ چهره به چهره در سیره پیامبر اعظم,

نویسنده: ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1392 شماره 116 رمضان
چکیده:
ارتباطات میان‌فردی که عمدتاً به صورت «چهره به چهره»[1] از طریق «کلامی»[2] و «غیر کلامی»[3] انجام می‌شود، در برابر ارتباط جمعی[4] قرار می‌گیرد که در آن، پیام از طریق رسانه به مخاطبان بسیاری ارسال می‌شود که معمولاً برای پیام­رسان، شناخته شده نیستند.[5] برخی معتقدند با پیدایش رسانه‌های جمعی امروز ارتباط میان­فردی یا تبلیغ چهره به چهره از اهمیت افتاده و پخش برنامه‌های مذهبی از رسانه از اعزام مبلغ کفایت می­کند. مک لوهان در دهه 1960م در یک دیدگاه جبرگرایانه نسبت به تأثیر فناوری معتقد بودکه تلویزیون جای مدارس سنتی را خواهد گرفت و کودکی که در منزل تلویزیون تماشا نماید، بیشتر از کودکی که به مدرسه می‌رود، خواهد آموخت. اما تجربه تاریخی طی دهه‌های گذشته نشان داده است که هیچ کودکی از طریق رسانه‌های عمومی، بدون کمک مستقیم دیگران، باسواد نشده است.[6]
[1] .face – to – face. [2]. verbal. [3]. Non verbal. [4] .public/ mass communication. [5]. مبانی ارتباطات انسانی، ص 16 ـ 12. [6]. نظریه‌های ارتباطات، ص 395.

چشم اندازى به سیره حکومتى پیامبر اعظم ص

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 294

مهرورزى در سیره رفتارى پیامبر اعظم ص

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1378 شماره 92

مقاومت و جهاد در سیره دفاعی پیامبر اعظم (ص)

مقاله نشریه: جستار » سال 1386 13و14 (ویژه پیامبر اعظم ص)

نگاهى به تبلیغ عملى در سیره پیامبر اکرمص و امامان معصومع

نویسنده: جعفر فکرى ،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 303

مبانی نظری سیره سیاسی _ حکومتی پیامبر اعظم (ص)

مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1385   (پياپي 35)، پاييز 1385  شماره3

سیره سیاسی پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله)

کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1387
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397