درآمدى بر موضوع حجیّت قراءات قرآن
نویسنده:
محمد اخوان
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1384 شماره 44
چکیده:
این نوشتار در پى بیان ارزش تعدد و اختلافات قرائات در قرآن است. نویسنده در آغاز به تعریف واژه هایى چون قرائت، علم قرائت، حجیت قرائات مى پردازد سپس از اهمیت دانش قرائت سخن مى گوید. آنگاه تاریخچه قرائات را به بحث مى گیرد و راز اختلاف قرائات را توضیح مى دهد در ادامه نسبت میان قرآن و قرائات را بیان کرده، ضوابط حجیت قرائات را بررسى مى کند. نویسنده در این بخش از دیدگاه هاى گوناگون نسبت به حجیت قرائات سخن گفته و دلایل آنها را مطرح مى کند. ویژگى هاى قرائت ایده آل و جمع بندى از مباحث، بخش هاى دیگرى است که در این نوشتار بدان پرداخته شده است.
این نوشتار در پى بیان ارزش تعدد و اختلافات قرائات در قرآن است. نویسنده در آغاز به تعریف واژه هایى چون قرائت، علم قرائت، حجیت قرائات مى پردازد سپس از اهمیت دانش قرائت سخن مى گوید. آنگاه تاریخچه قرائات را به بحث مى گیرد و راز اختلاف قرائات را توضیح مى دهد در ادامه نسبت میان قرآن و قرائات را بیان کرده، ضوابط حجیت قرائات را بررسى مى کند. نویسنده در این بخش از دیدگاه هاى گوناگون نسبت به حجیت قرائات سخن گفته و دلایل آنها را مطرح مى کند. ویژگى هاى قرائت ایده آل و جمع بندى از مباحث، بخش هاى دیگرى است که در این نوشتار بدان پرداخته شده است.
درآمدى بر موضوع حجیّت قراءات قرآن
3/21/2005 12:00:00 AM
بوطیقای قرآن (درآمدی بر سبکشناسی قرآن)
نویسنده:
سید حسین سیدی
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1399 شماره 97
درآمدی بر مهجوریت قرآن کریم
نویسنده:
علی اکبر مومنی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1393 شماره 125 رمضان
درآمدی بر تروریسم پژوهی (رویکردها ، تعاریف ، موضوع شناسی فقهی)
نویسنده:
عبدالمجید مبلغی
،
کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1389
درآمدی بر اهمیت عقل در قرآن
نویسندگان:
فروغ خیاط
،
شهلا هوشیار
،
مقاله نشریه: جستار » سال 1386 شماره 15
درآمدی بر اعجاز تشریعی در قرآن
نویسنده:
عباس کوثری
،
مقاله نشریه: مطالعات علوم قرآن » سال 1398 شماره 2
درآمدی بر اعجاز تشریعی در قرآن
نویسنده:
عباس کوثری*
،
مقاله نشریه: مجله مطالعات علوم قرآن » سال 1398 زمستان 1398 شماره 2
درآمدی بر مولفههای نظام اخلاقی قرآن
نويسنده:
سیدعلیاکبر حسینیرامندی
، ويراستار:
وحید حامد
،
کتاب: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1400