بررسی حقوق مخاطب از منظر رسول اکرم(ص)
نویسنده:
مریم عالی زاده
،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1395 شماره 28 - زمستان 1395
چکیده:
در فرایند ارتباطات، هیچ چیز مهمتر از کسب اعتماد مخاطبان و ایجاد اعتماد نسبت به رسانهها نیست. یکی از مواردی که این اعتماد را بیشتر کرده و به برقراری این ارتباط کمک میکند، در نظر گرفتن حقوق مخاطب است. در این مقاله ابتدا به بررسی جایگاه انسان در اسلام واهمیت وشأنی که انسان در اسلام دارد می پردازیم وسپس به بررسی حقوق این انسان به عنوان مخاطب، از منظر رسول اکرم9 پرداختهایم. در نتیجه رعایت این حقوق در جامعه میتواند اثراتی مثل ایجاد همدلی، صمیمیت، رعایت احترام متقابل و... شود که همة این موارد میتواند مسیر هموارتری را برای رشد و کمال در جامعه ایجاد نماید.
در فرایند ارتباطات، هیچ چیز مهمتر از کسب اعتماد مخاطبان و ایجاد اعتماد نسبت به رسانهها نیست. یکی از مواردی که این اعتماد را بیشتر کرده و به برقراری این ارتباط کمک میکند، در نظر گرفتن حقوق مخاطب است. در این مقاله ابتدا به بررسی جایگاه انسان در اسلام واهمیت وشأنی که انسان در اسلام دارد می پردازیم وسپس به بررسی حقوق این انسان به عنوان مخاطب، از منظر رسول اکرم9 پرداختهایم. در نتیجه رعایت این حقوق در جامعه میتواند اثراتی مثل ایجاد همدلی، صمیمیت، رعایت احترام متقابل و... شود که همة این موارد میتواند مسیر هموارتری را برای رشد و کمال در جامعه ایجاد نماید.
بررسی حقوق مخاطب از منظر رسول اکرم(ص)
3/20/2016 12:00:00 AM
شخصیت شناسیِ مخاطب در فرایند ارتباطی رسول اکرم(ص)
نویسندگان:
مرتضی دادور آلانق
،
محمدحسین دانشکیا
،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1399 شماره 2 (پیاپی 30)
بررسی تطبیقی شخصیت رسول اکرم(ص) از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع)
نویسنده:
محمد مهدی نیکی
،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1396 شماره 30 - تابستان 1396
نگاهى به جلوه هاى رفتارى رسول اکرم ص
نویسنده:
اشتهاردى محمد محمدى
،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 176
فاطمه زهرا (ع) از منظر رسول اعظم(ص)
نویسنده:
علیرضا انصاری
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1401 شماره یازدهم
حضرت خدیجه(س) از منظر رسول اعظم((ص)
نویسنده:
محمدحسین فکور
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1394 شماره 137 رمضان