بررسی انتشار تصویر شطرنجی متهم در مرحله تحقیقات مقدماتی جرم مبتنی بر نظریه هنجاری رسانه دینی (با محوریت رسانه ملی)

مقاله نشریه: گفتمان نخبگان علوم انسانی » سال 1398 شماره 6
چکیده:
با توجه به رعایت اصل محرمانگی در مراحل مختلف رسیدگی‌‌‌‌‌های قضایی و همچنین تبیین بایسته‌‌‌‌‌های اخلاقی انتشار تصویر تارشده متهم در گزارش‌‌‌‌‌های تلویزیونی برمبنای نظریه هنجاری رسانه دینی، میزان شناسایی هویت اشخاص در تصاویر شطرنجی منتشرشده از تلویزیون، به روش آزمایشی بررسی، و به‌وسیله فرمول کوکران در جامعه آماری شهر تهران با ضریب خطای حدود 1/0 حجم نمونه 103 نفر تعیین شد و با ‌‌نمونه‌گیری خوشه‌‌‌‌‌‌ای چندمرحله‌‌‌‌‌‌ای، افراد مورد آزمایش انتخاب شدند؛ سپس با تصویربرداری و شطرنجی کردن تصویر افراد حجم نمونه، میزان شناسایی هویت این افراد در گروه‌‌‌‌‌های خانواده، فامیل، دوستان و همسایگان آنها آزمایش شد. داده‌‌‌‌‌‌‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده با استفاده از نرم‌افزار spss و آزمون ضریب  هم‌بستگی پیرسون تجزیه و تحلیل گردید و پس از اثبات فرضیه این موضوع که تار کردن چهره اشخاص مانع شناخت هویت آنها در میان مخاطبان هدف‌‌‌‌‌ نمی‌شود، به روش توصیفی تحلیلی، بایدها و نبایدهای انتشار رسانه‌‌‌‌‌‌ای تصویر تارشده متهم در مرحله تحقیقات مقدماتی جرم از تلویزیون مبتنی بر نظریه هنجاری رسانه دینی تبیین شد.

سیاست پژوهی تبلیغ دین در رسانه ملی با تأکید بر عملکرد رادیو معارف

نویسنده: مریم کلایی ، استاد راهنما: خجسته ، استاد مشاور 1: سیدمحمدحسین هاشمیان ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

تحلیل بازنمایی متن تاریخ مقدس در رسانه ملی با تأکید بر سریال یوسف پیامبر

نویسنده: زهرا عابدی سقا ، استاد راهنما: شمس الله مریجی ، استاد مشاور 1: شرف الدین ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]

بایسته های ادب حضور در زیارت با رویکرد مبتنی بر نظریه زمینه ای (مطالعه موردی حرم رضوی)

مقاله نشریه: پژوهشنامه حج و زیارت » سال 1400 دوره 6، شماره 2 (تابستان 1400)

بررسی نظریه اخلاقی در قرآن با تأکید بر نظریه علامه طباطبایی ، مصباح و جوادی آملی

نویسنده: فرهاد قبادی ، استاد راهنما: علی شیروانی ، استاد مشاور 1: سیدمحمود موسوی ، استاد مشاور 2: عبدالله موحدی محب ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1393 - [دکتری]
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397