اسناد مشابه با مقاله: بررسی مقایسه ای منطق فهم دین از دیدگاه شهید مطهری و علامه مصباح یزدی
بررسی و تحلیل منطق فهم دین از نظر شهید صدر
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1393 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
فهم قرآن از دیدگاه شهید مطهری
نویسنده:
سید موسی صدر
،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1378 17-18
کلیدواژه:
ماهیت فهم
،
فهمپذیرى قرآن
،
ضوابط فهم قرآن
،
انتظار از قرآن
،
هرمنوتیک
،
مطهرى
،
مبانى فهم قرآن
،
ابزار فهم قرآن
،
روشهاى فهم قرآن
مقایسه نسبت فرد و جامعه در اندیشه علامه طباطبایی، شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی
نویسنده:
احمد کرمی نژاد
،
مقاله نشریه: فرهنگ پژوهش » سال 1397 شماره 36- زمستان 1397
قلمرو اجتماعى دین از دیدگاه شهید مطهرى
نویسنده:
محمد صادق مزینانی
،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1378 شماره 91
بررسی دیدگاه علامه طباطبائی و استاد مصباح یزدی دربارة عوارض ذاتی
نویسندگان:
اکبر اسدپور
،
یارعلی کرد فیروزجایی
،
مقاله نشریه: آیین حکمت » سال 1398 بهار 98 -مسلسل 39
کلیدواژه:
الذاتی
،
Intrinsic
،
ذاتی
،
Inner Wisdom
،
العرض الذاتی
،
عرض ذاتی
،
علامه طباطبائی
،
العلامة الطباطبایی
،
Allameh Tabataba'i
،
أستاذ مصباح یزدی
،
Professor Mesbah Yazdi
،
استاد مصباح یزدی
بررسی دیدگاه علامه طباطبائی و استاد مصباح یزدی درباره عوارض ذاتی
نویسندگان:
اکبر اسدپور
،
یارعلی کرد فیروزجایی
،
مقاله نشریه: آیین حکمت » سال 1398 بهار 1398 شماره39
بررسی و تبیین فلسفه اخلاق از دیدگاه شهید مطهری و علامه طباطبایی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1387 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
کلیدواژه:
حسن و قبح
،
ادراکات اعتباری
،
مکتب اخلاقی توحیدی
،
دین و اخلاق
،
نظریه پرستش
،
مرتضی مطهری
،
محمد حسین طباطبایی
معرفت شناسی از دیدگاه علامه طباطبایی و شهید مطهری
پایاننامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه - دانشکده الهیات و معارف اسلامی - 1385 - [کارشناسی ارشد]
کلیدواژه:
شکاکیت
،
سوفسطاییان
،
نفس الامر
،
کلام
،
مطهری
،
مرتضی
،
1299-1358
،
طباطبایی
،
محمد حسین
،
1281- 1360
،
شناختشناسی
،
epistemology
،
حقیقت
،
truth
،
علم
،
science
،
یقین
بررسی مقایسه ای عقل گرایی از دیدگاه کانت و علامه طباطبایی
پایاننامه: باقرالعلوم(ع) - 1394 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
کلیدواژه:
دین
،
اخلاق
،
کانت
،
خدا
،
جاودانگی نفس
،
خودمختاری اراده
،
دگرآیینی
،
کمال مطلق
،
برترین خیر.