شیوه های تحصیل و تدریس در حوزه های علمیه
نویسنده:
محمدعلی رضائی اصفهانی
،
![محمدعلی رضائی اصفهانی](/Content/img/avatar_scholar.jpg)
کتاب: - 1376
چکیده:
حوزههاى علمیه از همان آغاز شکلگیرى و با به میان آمدنِ «استاد» و «شاگرد» و «کتاب»، سامانِ اولیه خود را یافت و به تدریج، گسترده و تکامل یافته شد. در همین فرآیندِ رشد و تکامل، مراحل آموزشى در سطوح مختلف و نیز شیوههاى گوناگونِ تحصیل و تدریس به وجود آمد.اما این مراحل و شیوهها کدام است؟ جزئیات آن چیست؟ نقاط ضعف و قوت آنها در کجاست؟ پیشنهادهاى اصلاحى چیست؟ اثر حاضر با بررسى دقیق به طرح سؤالهاى فوق پرداخته و از زبان بعضى اساتید آنها را واشکافى کرده است.
حوزههاى علمیه از همان آغاز شکلگیرى و با به میان آمدنِ «استاد» و «شاگرد» و «کتاب»، سامانِ اولیه خود را یافت و به تدریج، گسترده و تکامل یافته شد. در همین فرآیندِ رشد و تکامل، مراحل آموزشى در سطوح مختلف و نیز شیوههاى گوناگونِ تحصیل و تدریس به وجود آمد.اما این مراحل و شیوهها کدام است؟ جزئیات آن چیست؟ نقاط ضعف و قوت آنها در کجاست؟ پیشنهادهاى اصلاحى چیست؟ اثر حاضر با بررسى دقیق به طرح سؤالهاى فوق پرداخته و از زبان بعضى اساتید آنها را واشکافى کرده است.
شیوه های تحصیل و تدریس در حوزه های علمیه
3/21/1997 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
نقد شیوه تدوین و تدریس اصول فقه در حوزه های علوم اسلامی
نویسنده:
مهدی مهریزی
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1371 شماره 15
حوزه هاى علمیه و ادب فارسى ایران معاصر(حوزه علمیه مشهد)
نویسنده:
عباس مخلصی
،
مقاله نشریه: حوزه » سال 1392 شماره 169-168