اصالت جاوید

کتاب: - 1382
چکیده:
استقبال جهانیان از نظریه (گفت و گوى تمدن ها)ى جمهورى اسلامى ایران و انتخاب سال 2001 میلادى به نام سال گفت و گوى تمدن ها، علاوه بر این که آفاق جدیدى را بر روى سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران گشود، باعث توجه جهانیان به دنیاى اسلام شد، چرا که این نظریه در برابر نظریه (پایان تاریخ) و نظریه (جنگ تمدن ها) مطرح گردید.بدیهى است تعامل فرهنگى و فکرى میان تمدن ها به نفع بشر است; ولى در صورتى که زمینه تعامل واقعى وجود داشته باشد و آن زمانى است که طرفین بدانند در جریان گفت و گو زیان نخواهند کرد. غرب با برترى اقتصادى و نظامى خود و با اعمال فشارهاى سیاسى مى کوشد کشورهاى جهان سوم، به ویژه مسلمانان را به ارزش هاى غربى پاى بند سازد و تمدن خود را در موضع برتر نشان دهد.در این شرایط، تمدن ها با چالش هاى جدّى رو به رو خواهند بود. بنابراین، پیش از هر چیز براى تحقق (گفت وگوى تمدن ها)، باید زیرساخت ها، مبانى، انگیزه ها و اهداف گفت وگو تبیین شود.آیا در شرایط کنونى طرفین گفت وگو مى توانند با موضعى برابر بر سر میز مذاکره و گفتمان حاضر شوند؟

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

جویبار جاوید

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 299

جوانه‏هاى جاوید

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 311

حماسه جاوید

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 174

حماسه‌سرای جاوید

نویسنده: طه تهامی ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 242

حماسه جاوید

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1374 شماره 19

مفاخر/استاد جاوید

مقاله نشریه: سلام بچه‌ها » سال 1389 شماره 252

توصیف مبحث اصالت وجود و اصالت ماهیت

مقاله نشریه: جستار » سال 1386 شماره 17

ایثار ، حماسه ای جاوید

مقاله نشریه: فرهنگ جهاد » سال 1384   (پياپي 42)، پاييز و زمستان 1384  شماره1-2

بررسی «اصالت صحت»

مقاله نشریه: جستار » سال 1387 19 (ویژه قواعد فقه 1)

اصالت تاریخی حدیث

مقاله نشریه: جستار » سال 1390 31و32 (ویژه حدیث)
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397