آینده ادیان در روند جهانی ‏شدن

نویسنده: ،
کتاب: بوستان کتاب - 1393
چکیده:
پرسش مرکزی در این مجموعه این است که جهانی‏ شدن ارتباطات و مبادلات فرهنگی و به ویژه مبادلات دینی، چه تإثیری بر فعالیت نهادهای دینی و شیوه دینداری مؤمنین خواهد داشت؟ پرسش مزبور در قالب مسئله «جهانی شدن و سکولار شدن» و با آزمون دو نظریه زیر بررسی شده است: 1. نظریه بازار جهانی پیام دینی (نوبوتاکا) 2‏. نظریه انسان کنایی (ترنر). از طریق این دو نظریه نشان داده شده که سکولار شدن در دنیای مدرن نه به معنای کاهش اقبال به دین (زیرا شواهدی عکس این وجود دارد) بلکه به صورت کاهش اقتدار سنتی نهادهای دینی در فرآیند تبلیغ گسترش می ‏یابد. این امر در برنامه‏ ریزی نهادهای تبلیغی باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

درسنامه مهدویت، آینده جهان و جهانی شدن

نويسنده: رحیم کارگر ، ويراستار: ابوالفضل علیدوست ،
کتاب: مرکز تخصصی مهدویت - 1399

تمدن جهانى در نگاه ادیان

نویسنده: محمدعلی حائری ،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1386 شماره 22

دین آینده و آینده ادیان در عصر فضای مجازی

مقاله نشریه: حوزه » سال 1400 12-13

فقه و جهانى شدن

مقاله نشریه: فقه » سال 1382 شماره 36

جهانی شدن و اسلام

نویسنده: حمید پارسانیا ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1385 شماره سی و ششم - زمستان 85

جهانی شدن و اصلاح‌طلبی

نویسنده: فرج الله قاسمی ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1385 شماره سی و ششم - زمستان 85

بحران معنا در گفتمان جهانی شدن

مقاله نشریه: پگاه حوزه » سال 1384 شنبه 23 مهر 1384  شماره169

جهانى شدن و جهان اسلام

مقاله نشریه: حوزه » سال 1389 شماره 156-155

زنان و مسئله‌ی جهانی شدن

نویسنده: فریبا انیسی ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1393 شماره 267

جهانى شدن و امنیت ملى

نویسنده: محمد ستوده ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1379 سال سوم - شماره نهم - تابستان 79
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397