تعلیم و تربیت در نهج البلاغه
نویسنده:
عبدالمجید زهادت
،
![عبدالمجید زهادت](/Content/img/avatar_scholar.jpg)
کتاب: - 1378
چکیده:
امام على (ع)مفسّر وحى و مبین سنّت است و نهجالبلاغه که تبلور شناخت آن حضرت از خدا و هستى است، چشمه جوشانى از معرفت است که هرکس به فراخور خویش از آن سیراب مىشود. کتاب حاضر با خامهاى روان به تبیین تعلیم و تربیت از دیدگاه نهجالبلاغه پرداخته و تفسیرى از: ارزش و فضیلت علم، نکوهش جهل، آداب تعلیم و تعلّم، تربیت و... به دست مىدهد. فصل پایانى کتاب به شرح و بیان نامه 31نهجالبلاغه (خطاب به امامحسن (ع)اختصاص یافته است.
امام على (ع)مفسّر وحى و مبین سنّت است و نهجالبلاغه که تبلور شناخت آن حضرت از خدا و هستى است، چشمه جوشانى از معرفت است که هرکس به فراخور خویش از آن سیراب مىشود. کتاب حاضر با خامهاى روان به تبیین تعلیم و تربیت از دیدگاه نهجالبلاغه پرداخته و تفسیرى از: ارزش و فضیلت علم، نکوهش جهل، آداب تعلیم و تعلّم، تربیت و... به دست مىدهد. فصل پایانى کتاب به شرح و بیان نامه 31نهجالبلاغه (خطاب به امامحسن (ع)اختصاص یافته است.
تعلیم و تربیت در نهج البلاغه
3/21/1999 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
روشهاى تربیت در نهج البلاغه 1
نویسنده:
سید جواد حسینی
،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 282
تعلیم و تربیت در افغانستان
نویسنده:
محمد جواد اصغری
،
مقاله نشریه: پژوهش های منطقه ای » سال 1390 تابستان 1390 شماره7
خداشناسی در نهج البلاغه
استاد راهنما:
احمد بهشتی
، دانشجو:
حسن سراج زاده
،
پایاننامه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - 1378 - [کارشناسی ارشد]
الهیات در نهج البلاغه
نویسندگان:
لطف الله صافی گلپایگانی
،
بنیاد بین المللی نهج البلاغه
،
کتاب: - 1385