کدهای اخلاقی کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی
نویسندگان:
سبحان نقدی پور
،
عبدالله عمادی
،
![سبحان نقدی پور](/Content/img/avatar_scholar.jpg)
![عبدالله عمادی](/Content/img/avatar_scholar.jpg)
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 46
چکیده:
با ظهور فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی و گسترش اینترنت و شبکههای اجتماعی، کنشگری روحانیت شیعه وارد صحنۀ جدیدی بهنام کنشگری مجازی شده است. کنشگری مجازی در بستر فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، بین کنشگر و مخاطب صورت میگیرد. به هرگونه فعالیتروحانیون که با هدف رساندن پیام دین به مخاطبان در بستر شبکههای اجتماعی انجام میشود، کنشگریروحانیت در شبکههای اجتماعی اطلاق میگردد. کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی، عملی بیقیدوشرط نیست، بلکه نیازمند اصول و آییننامۀ اخلاقی است. این نوشتار به دنبال آن است که مهمترین مصادیق اجرایی اصول اخلاقی را بهعنوان کدهای اخلاقی در کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی شناسایی و بررسی کند. این تحقیق از نوع تحقیقات نظری و اسنادی است و از نظر روش گردآوری و تحلیل اطلاعات، کیفی محسوب میشود. اطلاعات تحقیق با روش استقرا و مشاهدۀ کنشگران جمعآوری و با کمک منابع اسنادی تفسیر شدهاند.
با ظهور فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی و گسترش اینترنت و شبکههای اجتماعی، کنشگری روحانیت شیعه وارد صحنۀ جدیدی بهنام کنشگری مجازی شده است. کنشگری مجازی در بستر فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، بین کنشگر و مخاطب صورت میگیرد. به هرگونه فعالیتروحانیون که با هدف رساندن پیام دین به مخاطبان در بستر شبکههای اجتماعی انجام میشود، کنشگریروحانیت در شبکههای اجتماعی اطلاق میگردد. کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی، عملی بیقیدوشرط نیست، بلکه نیازمند اصول و آییننامۀ اخلاقی است. این نوشتار به دنبال آن است که مهمترین مصادیق اجرایی اصول اخلاقی را بهعنوان کدهای اخلاقی در کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی شناسایی و بررسی کند. این تحقیق از نوع تحقیقات نظری و اسنادی است و از نظر روش گردآوری و تحلیل اطلاعات، کیفی محسوب میشود. اطلاعات تحقیق با روش استقرا و مشاهدۀ کنشگران جمعآوری و با کمک منابع اسنادی تفسیر شدهاند.
کدهای اخلاقی کنشگری روحانیت در شبکههای اجتماعی
1/1/1401 12:00:00 AM
اخلاق در شبکههای اجتماعی: مواجههای اخلاقی با آسیبهای شبکههای اجتماعی
نويسنده:
کریم خانمحمدی
،
کتاب: پژوهشکده باقرالعلوم - 1397
توليد محتواي كتاب گونهشناسي كنشگري طلاب در شبكههاي اجتماعي با تأكيد بر فرصتهاي تبليغي و آسيبهاي اخلاقي
نویسنده:
سيدمحمد كاظمي قهفرخي
،
طرح پژوهشی: قرارداد هاي اعضاي هيئت علمي ومحققين رسمي » از تاریخ: 1397/03/22 تا تاریخ: 1398/02/01
توليد محتواي كتاب گونهشناسي كنشگري طلاب در شبكههاي اجتماعي با تأكيد بر فرصتهاي تبليغي و آسيبهاي اخلاقي
نویسنده:
نعمت الله كرم اللهي
،
طرح پژوهشی: ماده 1 - پژوهش » از تاریخ: 1397/03/22 تا تاریخ: 1398/02/01
جامعه شناسی کنشگری روحانیت در انتخابات 1
ارائه دهنده:
تقی ازاد ملکی
،
حمید پارسانیا
،
علیرضا شجاعی زند
،
علی انتظاری
،
محمدمهدی اسماعیلی
،
محمد شفیعی فر
،
حسین بادامچی
،
مجتبی نامخواه
،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاریهای علمی و بینالملل » نشست علمی - 1396
جامعه شناسی کنشگری روحانیت در انتخابات 2
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاریهای علمی و بینالملل » نشست علمی - 1396
حوزه انقلابی و کنشگری سیاسی روحانیت
ناقد:
(کرسی مناظره علمی)
، ارائه دهنده:
حجج اسلام عبدالحسین خسروپناه و کاظم قاضی زاده
،
کرسی و نشست: » کرسی مناظریه - 1396
آسیبهای شبکههای اجتماعی
نویسنده:
معصومه محمدی سیف
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1395 شماره 142 رمضان ویژهنامه خانواده
كمك تحقيق طرح توليد محتواي كتاب گونهشناسي كنشگري طلاب در شبكههاي اجتماعي با تأكيد بر فرصتهاي تبليغي و آسيبهاي اخلاقي
نویسنده:
سيدمحمد كاظمي قهفرخي
،
طرح پژوهشی: ماده 1 - پژوهش » از تاریخ: 1397/03/09 تا تاریخ: 1398/02/15
كمك تحقيق طرح توليد محتواي كتاب گونهشناسي كنشگري طلاب در شبكههاي اجتماعي با تأكيد بر فرصتهاي تبليغي و آسيبهاي اخلاقي
نویسنده:
علي جعفري
،
طرح پژوهشی: ماده 1 - پژوهش » از تاریخ: 1397/03/09 تا تاریخ: 1398/02/15