اهمیت مهارتهای بین فردی در موفقیتهای تبلیغی
نویسنده:
مصطفی نظری
،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1402 شماره 7
چکیده:
این نوشتار، کوشیده است تا مهارتهای کلان و خُرد را در حوزه روابط بین فردی بیان کند و آنها را برای مخاطب خاص (مبلّغان) باورپذیر سازد و انطباق دهد. این مهارتها شامل سه بخش عمده است: مهارتهای لازم برای شروع ارتباط، مهارتهای لازم برای ادامه ارتباط و مهارتهای سازگاری با دیگران. نگارنده پس از بیان ریزموضوعات، وارد مقایسه و تطبیق با آموزههای دینی شده است و با تحلیل و توصیف هر مهارت، آیات و روایات متناسب را بیان نموده است.
نتیجه این بررسی که با روش توصیفی ـ تحلیلی صورت گرفته، حاکی از این نکته است که مبلّغان دینی با مجهز شدن به مهارتهای ارتباطی و استفاده از دانش روز، میتوانند زمینه موفقیتهای تبلیغی بیشتری را بهدست آورند.
این نوشتار، کوشیده است تا مهارتهای کلان و خُرد را در حوزه روابط بین فردی بیان کند و آنها را برای مخاطب خاص (مبلّغان) باورپذیر سازد و انطباق دهد. این مهارتها شامل سه بخش عمده است: مهارتهای لازم برای شروع ارتباط، مهارتهای لازم برای ادامه ارتباط و مهارتهای سازگاری با دیگران. نگارنده پس از بیان ریزموضوعات، وارد مقایسه و تطبیق با آموزههای دینی شده است و با تحلیل و توصیف هر مهارت، آیات و روایات متناسب را بیان نموده است.
نتیجه این بررسی که با روش توصیفی ـ تحلیلی صورت گرفته، حاکی از این نکته است که مبلّغان دینی با مجهز شدن به مهارتهای ارتباطی و استفاده از دانش روز، میتوانند زمینه موفقیتهای تبلیغی بیشتری را بهدست آورند.
اهمیت مهارتهای بین فردی در موفقیتهای تبلیغی
1/1/1402 12:00:00 AM
تبیین الگوی ارتباط بین فردی براساس منابع اسلامی
مقاله نشریه: روان شناسی و دین » سال 1401 دوره 15، شماره 3 (پاییز 1401)
اهمیت و جایگاه عشق بین همسران در سبک زندگی اسلامی
نویسندگان:
محبوبه موسایی پور
،
حسین هوشنگی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1393 شماره 35
مهارتهای معنویتافزایی در خانواده
نویسنده:
علی رضا انصاری
،
مقاله نشریه: تبلیغ و خانواده » سال 1402 شماره 3