اهمیت مهارت‌های بین فردی در موفقیت‌های تبلیغی

نویسنده: ،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1402 شماره 7
چکیده:
این نوشتار، کوشیده است تا مهارت‌های کلان و خُرد را در حوزه‌ روابط بین فردی بیان کند و آنها را برای مخاطب خاص (مبلّغان) باورپذیر سازد و انطباق دهد. این مهارت‌ها شامل سه بخش عمده است: مهارت‌های لازم برای شروع ارتباط، مهارت‌های لازم برای ادامه ارتباط و مهارت‌های سازگاری با دیگران. نگارنده پس از بیان ریزموضوعات، وارد مقایسه و تطبیق با آموزه‌های دینی شده است و با تحلیل و توصیف هر مهارت، آیات و روایات متناسب را بیان نموده است.
نتیجه‌ این بررسی که با روش توصیفی ـ تحلیلی صورت گرفته، حاکی از این نکته است که مبلّغان دینی با مجهز شدن به مهارت‌های ارتباطی و استفاده از دانش روز، می‌توانند زمینه موفقیت‌های تبلیغی بیشتری را به‌دست آورند.

تبیین الگوی ارتباط بین فردی براساس منابع اسلامی

مقاله نشریه: روان شناسی و دین » سال 1401 دوره 15، شماره 3 (پاییز 1401)

اهمیت و جایگاه عشق بین همسران در سبک زندگی اسلامی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1393 شماره 35

مهارت‌های معنویت‌افزایی در خانواده

نویسنده: علی رضا انصاری ،
مقاله نشریه: تبلیغ و خانواده » سال 1402 شماره 3

مهارت‌های ارتباطی در تبلیغ

نویسنده: حسن بهمنی ،
مقاله نشریه: افق تبلیغ » سال 1402 شماره 7

اهمیّت وصیت در اسلام

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1368 شماره 94

اهمیٌت وصیت در اسلام

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1368 شماره 93

اهمیت قضا در اسلام

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1370 شماره 122

اهمیت قضا در اسلام

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1371 شماره 124

اهمیّت قضا در اسلام

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1370 شماره 123

اهمیت قضا در اسلام

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1370 شماره 121
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397