سیاست های امویان در دین ستیزی و ارزش‌زدایی

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1394 شماره 135 محرم
چکیده:
رسول اکرم ص به دستور خدای متعال در زندگی مردمان به انقلابی فراگیر در تمامی باورها، اندیشه­ها، عُرف­ها، احکام، اخلاق و روابط دست زد و حیات جاهلیت را به طور کامل نابود کرده و بنای نو و کامل اسلام را در جامعه استوار ساخت و فرمود: اکنون مانند روز اولی است که خدا آسمان و زمین را آفرید و دگرگونی کامل و اساسی رخ داده است. در ادامه نیز افزود: «أَلَا کُلُّ شَی‏ءٍ مِنْ أَمْرِ الْجَاهِلِیةِ تَحْتَ قَدَمَی مَوْضُوع‏؛ هر پدیده و نشانی از جاهلیت از بین رفته است».[1]
[1]. محمدباقر مجلسی، بحار الأنوار، ج ‏21، ص 405.

تعامل دین و سیاست در نهضت مشروطه

مقاله نشریه: حوزه » سال 1382 شماره 115

نسبت دین و سیاست در سیره نبوى

نویسنده: احمد بستانى ،
مقاله نشریه: علوم سیاسی » سال 1385 شماره سی و پنجم - پاییز 85

کتاب و کتابخانه های عربی در دوران امویان

مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1380 شماره 70

تملّق ستیزى و انتقادپذیرى؟

نویسنده: محمدتقی رهبر ،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1389 شماره 295

اندیشه های امامیه در اندلس در عصر حاکمیت امویان

ناقد: محمدعلی چلونگر ، ارائه دهنده: حمیدرضا مطهری ،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » کرسی نقد - 1396

بیداری اسلامی و سلطه ستیزی

کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1390

مناسبات دین و سیاست در اندیشه فقهای عصر قاجار

مقاله نشریه: سیاست متعالیه » سال 1399 دوره 8، شماره 30 (پاییز 1399)
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397