زنان و آسیبشناسی استفاده از محصولات هرزهنگاری
نویسندگان:
وحید قاسمی
،
حکیمه ملک احمدی
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1392 شماره 33
چکیده:
چکیده
نیاز جنسی یکی از نیازهای مهم بشر است که گاهی افراد از راههای آسیبزا برای رفع آن اقدام میکنند. یکی از این راهها استفاده از محصولات هرزهنگاری است که به اَشکال گوناگون در دسترس افراد قرار میگیرد و میتواند اثرات جبرانناپذیری بر فرد و جامعه وارد سازد.
مهمترین آسیبی که کاربری این محصولات در پی دارد، متوجه زنان و به تَبَع آن، ازدواج و نهاد خانواده است. بر همین اساس، هدف اصلی پژوهش پیش رو، آسیبشناسی استفاده از محصولات هرزهنگاری نسبت به زنان است. این مطالعه به صورت کیفی با رویکرد پدیدارشناختی و مبتنی بر نمونهگیری هدفمند انجام شده است. بدین منظور، با 20 نفر از مردانی که مصرفکننده فیلم و عکس هرزهنگاری بودند، مصاحبه عمیق صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل دادهها نیز با استفاده از روش کولیزی انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد پیامدهای استفاده از محصولات هرزهنگاری، در دو دسته پیامدهای نگرشی (زن به عنوان کالای جنسی، ترس از صمیمیت، برداشتهای نادرست نسبت به زن و اخلال در امر ازدواج) و پیامدهای کُنشی (الگوبرداری جنسی، اعتیاد جنسی، تجاوز و خشونت جنسی و رابطه جنسی شهوانی) قابل تقسیمبندی است.
چکیده
نیاز جنسی یکی از نیازهای مهم بشر است که گاهی افراد از راههای آسیبزا برای رفع آن اقدام میکنند. یکی از این راهها استفاده از محصولات هرزهنگاری است که به اَشکال گوناگون در دسترس افراد قرار میگیرد و میتواند اثرات جبرانناپذیری بر فرد و جامعه وارد سازد.
مهمترین آسیبی که کاربری این محصولات در پی دارد، متوجه زنان و به تَبَع آن، ازدواج و نهاد خانواده است. بر همین اساس، هدف اصلی پژوهش پیش رو، آسیبشناسی استفاده از محصولات هرزهنگاری نسبت به زنان است. این مطالعه به صورت کیفی با رویکرد پدیدارشناختی و مبتنی بر نمونهگیری هدفمند انجام شده است. بدین منظور، با 20 نفر از مردانی که مصرفکننده فیلم و عکس هرزهنگاری بودند، مصاحبه عمیق صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل دادهها نیز با استفاده از روش کولیزی انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد پیامدهای استفاده از محصولات هرزهنگاری، در دو دسته پیامدهای نگرشی (زن به عنوان کالای جنسی، ترس از صمیمیت، برداشتهای نادرست نسبت به زن و اخلال در امر ازدواج) و پیامدهای کُنشی (الگوبرداری جنسی، اعتیاد جنسی، تجاوز و خشونت جنسی و رابطه جنسی شهوانی) قابل تقسیمبندی است.
زنان و آسیبشناسی استفاده از محصولات هرزهنگاری
3/21/2013 12:00:00 AM
آسیبشناسی اشتغال زنان
نویسنده:
سیده طاهره موسوی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1399 شماره 1 رمضان ویژهنامه خانواده
آسیبشناسی آرایشهای زنان
نویسنده:
معصومه محمدی سیف
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1394 شماره 136 محرم ویژهنامه خانواده
آسیبشناسی شغلهای نامناسب زنان
نویسنده:
ناهیدالسادات قائم مقام فراهانی
،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1396 شماره 152 رمضان ویژهنامه خانواده
آسیبشناسی نگرش زنان نسبت به فرزندآوری
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1396 شماره 154 محرم ویژهنامه خانواده
زنان میتوانند باعث تغییر نگرش در استفاده از کالای ایرانی باشند
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 242