سیر تکامل متون درسى و مدارس فقهى
نویسنده:
سید احمد حسینی خراسانی
،
مقاله نشریه: فقه » سال 1387 شماره 56
چکیده:
حول و نواندیشى به یکى از دغدغه هاى جدّى حوزه هاى علمیه, به ویژه علما و فضلا تبدیل شده است. برخى گمان مى کنند که سخن از تحول, سخن جدیدى است و همین برداشت غلط باعث نوعى مقاومت در برابر آن شده است. در این مجال به دنبال آن بودیم تا تلاش و کوشش علماى شیعه را از آغاز عصر غیبت تاکنون در راستاى تحول بخشى و پیشبرد حوزه هاى علمیه نشان دهیم. از این جهت دو عنصر مهمى را که همیشه در حال تغییر و تحول بوده اند, مورد بررسى قرار داده ایم. اول: سیر تکاملى متون درسى دوم: سیر تحول مناهچ و مدرسه هاى فقهى.
حول و نواندیشى به یکى از دغدغه هاى جدّى حوزه هاى علمیه, به ویژه علما و فضلا تبدیل شده است. برخى گمان مى کنند که سخن از تحول, سخن جدیدى است و همین برداشت غلط باعث نوعى مقاومت در برابر آن شده است. در این مجال به دنبال آن بودیم تا تلاش و کوشش علماى شیعه را از آغاز عصر غیبت تاکنون در راستاى تحول بخشى و پیشبرد حوزه هاى علمیه نشان دهیم. از این جهت دو عنصر مهمى را که همیشه در حال تغییر و تحول بوده اند, مورد بررسى قرار داده ایم. اول: سیر تکاملى متون درسى دوم: سیر تحول مناهچ و مدرسه هاى فقهى.
سیر تکامل متون درسى و مدارس فقهى
3/20/2008 12:00:00 AM
برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
سیر تکاملی تفسیر نگاری(2) مدارس تفسیری صحابه
نویسنده:
سید محمدتقی شوشتری
،
مقاله نشریه: اندیشه حوزه » سال 1374 سال 1374 - شماره 2
تربیت دینی در مدارس: مبانی طراحی برنامه درسی دوره متوسطه
نویسنده:
پروین صمدی
،
کتاب: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - 1395
مدیریت تحول درحوزههای علمیه ، با رویکرد به متون درسی
ارائه دهنده:
علیرضا اعرافی
،
عباس کعبی
،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاریهای علمی و بینالملل » نشست علمی - 1386
ارزيابي نقادانه در فرآورده هاي متون درسي و جهت دهي كاربردي آن
نویسنده:
محرم آقازاده
،
طرح پژوهشی: ماده 1 : پژوهش » از تاریخ: 1392/11/12 تا تاریخ: 1392/10/01
ارائه الگوی کاربردی اسلامی سازی متون درسی (پیش همایش نظریه علم دینی)
ارائه دهنده:
فضلی خانی
،
کرسی و نشست: » نشست علمی - 1396