نقد و بررسی برنامه و متون آموزشی تفسیر در دانشگاه‌ها

مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1385 46-47
چکیده:
پس از پیروزى انقلاب، گرایش علوم قرآن و حدیث ـ یکى از پنج گرایش رشته الهیات و معارف اسلامى ـ در دانشگاه ها، مؤسسات آموزشى، پژوهشى و حوزه هاى علمیه، به واسطه نیاز جامعه به علوم و معارف قرآنى و حدیثى، مورد استقبال چشمگیر علاقمندان قرار گرفت. اما متأسفانه، در طول دو دهه گذشته، به واسطه عدم تغییر جدى در برنامه، مواد و متون آموزشى، رفته رفته از همراى با نیازهاى جامعه بازمانده و در حال حاضر، ضعف ها و کاستى هاى گوناگونى بر آن سایه افکنده، که رفع آن، همفکرى و همکارى صاحب نظران را مى طلبد، در این نوشتار، نخست به صورت کلى به کاستى ها و ضعف هاى این گرایش اشاره شده و سپس به صورت خاص، کاستى ها و ضعف هاى درس تفسیر مورد بازبینى قرار گرفته است، در بخش سوم نیز متون تفسیرى و سر فصل هاى درس تفسیر به تفکیک مقاطع مورد نقد و بررسى واقع شده است.

نقد و بررسی برنامه و متون آموزشی تفسیر در دانشگاه‏ها

مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1385 تابستان و پاييز 1385  شماره46-47

تفسیر المنیر در نگاه نقد و بررسی

مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1375 7-8

نگرشى به متون آموزشى حوزه

مقاله نشریه: حوزه » سال 1372 شماره 55

فلسفه غرب و فلسفه اسلامی در آینه متون آموزشی

مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1384 شماره 92

همسانسازى تفسیر قرآن و متون بشرى

نویسنده: علی رضوی ،
مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1382 شماره 34

متون آموزشی ویژه مقطع دبیرستان (4)

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1374 شماره 74 جوانان جلد دوم

تفسير آموزشي جلد نه

طرح پژوهشی: قرارداد هاي اعضاي هيئت علمي ومحققين رسمي » از تاریخ: 1395/12/09 تا تاریخ: 1395/10/30

نخستین دستورنامه نقد و تصحیح متون

مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1371 شماره 12

قصه اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها و اباحه‌گری

نویسنده: منصوره صامتی ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1392 شماره 260

تفسير آموزشی؛ ضرورت ها و نیازها

کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1390
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397