نقش اندازه و قدمت شرکت در اهتمام به رعایت اخلاق اجتماعی (مطالعه موردی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران)

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1400 شماره 42
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش اندازه و قدمت شرکت در اهتمام به رعایت اخلاق اجتماعی (مسئولیت اجتماعی) است. اخلاق، مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها و جزو فطریات و بدیهیات عقلی بشر است و در قرآن، یکی از مهم‌ترین اهداف پیامبران معرفی شده است؛ زیرا اعتلا و سعادت انسان در گرو پایبندی و آراستگی به اخلاق الهی است. این مقاله بر آن است به مفهوم اخلاق حرفه‌ای و اهمیت و ابعاد گوناگون آن و نیاز سازمان‌های امروزی به اخلاق بپردازد. در این تحقیق، برای گردآوری اطلاعات از وبگاه «کدال» و نرم‌افزار «ره‌آورد نوین» استفاده شده است. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از اطلاعات مالی و اخلاق اجتماعی 86 شرکت طی دهۀ 1390 استفاده شد و از نرم‌افزار «استاتا» در سطح اطمینان 95درصد و روش رگرسیون بهره گرفته شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بین اندازه و قدمت شرکت با رعایت اخلاق اجتماعی در زمینۀ محیط‌زیست و مشارکت اجتماعی، رابطۀ مستقیم و معناداری وجود دارد.  

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد

بررسی نگهداشت وجه نقد اضافی و تاثیر آن بر ثروت سهامداران در بورس اوراق بهادار تهران

استاد راهنما: حسن صالح نژاد ، استاد مشاور: محمود موسوی ، دانشجو: خدیجه ربیعی ،
پایان‌نامه: سایر - دانشکده ادبیات و علوم انسانی - 1390 - [کارشناسی ارشد]

نقش اماکن مذهبی در گفتمان‌های اجتماعی و سیاسی دوره قاجار؛ بررسی موردی تهران

نویسنده: حامد قرائتی ،
مقاله نشریه: تاریخ اسلام » سال 1393 شماره 4 - زمستان 93 - مسلسل 60

نقش اماکن مذهبی در گفتمان های اجتماعی و سیاسی دوره قاجار؛ بررسی موردی تهران

نویسنده: حامد قرائتی ،
مقاله نشریه: تاریخ اسلام » سال 1393 زمستان 1393 شماره60

چرایی و چگونگی ورود مساجد به آسیب‌های اجتماعی (مطالعه موردی: آسیب اعتیاد)

نویسنده: صادق مولایی ،
مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1400 شماره 4(پیاپی32)

نقش ارتباطات سنتی در جنبش های سیاسی اجتماعی شیعه (مطالعه موردی جنبش مشروطه ایران)

مقاله نشریه: تحقیقات تاریخ اجتماعی » سال 1391 بهار و تابستان 1391  شماره1

درآمدی بر تفسیر اجتماعی قرآن؛ مطالعه موردی «ماهیت قوانین اجتماعی در قرآن»

مقاله نشریه: پژوهش های قرآنی » سال 1391 پاييز 1391  شماره71

اخلاق و نظریه اجتماعی رویکردی جامعه‌شناختی به اخلاق در مصرف

نویسنده: مجید جعفریان ،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1401 شماره 47
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397