ارائه چارچوب بازاریابی تعاملی موفق در حوزه فرهنگی‌‌‌‌‌‌‌ از طریق فضای مجازی

مقاله نشریه: گفتمان نخبگان علوم انسانی » سال 1400 شماره 9
چکیده:
هدف این تحقیق، ارائه چارچوب بازاریابی تعاملی موفق‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه فرهنگ، از طریق فضای مجازی است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی، و از نظر نوع، اکتشافی محسوب می‌گردد. برای شناسایی و مقایسه اهمیت عوامل، از نظریات شانزده فعال حوزه فرهنگی و اساتید دانشگاه آشنا به امور بازاریابی و ارتباطات استفاده شده است. روش نمونه‌گیری در تحقیق جاری، هدفمند، و ابزار گردآوری اطلاعات در مرحله شناسایی عوامل، پرسشنامه دلفی، و در مرحله کمّی (اهمیت عوامل)، مقایسات زوجی بوده است. در این تحقیق برای شناسایی عوامل نهایی، از تکنیک دلفی فازی، و برای ارائه چارچوب، از تکنیک دیمتل استفاده شده است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، در مجموع، 21 شاخص برای موفقیت بازاریابی تعاملی در فضای مجازی شناسایی گردید که این شاخص‌‌‌‌‌‌‌ها در قالب پنج عامل کلی دسته‌بندی گردیدند. بر اساس یافته‌های تحقیق، به‌ترتیب، کیفیت فنی، اثرگذارترین، و عوامل بازاریابی، ‌تأثیرپذیرترین عامل، شناخته شده‌‌اند. در اثرگذاری مستقیم بر بازاریابی تعاملی در فضای مجازی، به‌ترتیب، کیفیت محتوا، عوامل بازاریابی، کیفیت فنی، کیفیت طراحی و عوامل مدیریتی قرار گرفته‌‌اند.

بررسی ترویج پوشش نامناسب از طریق فضای مجازی

نویسنده: زهرا رضائیان ،
مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1397 شماره 159 محرم ویژه نامه خانواده

فضای مجازی؛ حوزه اقتدار ملی

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1391 شماره 364

فضای مجازی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1396 شماره 302

فضای مجازی

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1398 شماره 98 کودکان

مادربزرگ در فضای مجازی

مقاله نشریه: پوپک » سال 1397 تیر (288)

جدول فضای مجازی

مقاله نشریه: پوپک » سال 1396 اسفند 96

اهل کوفه در فضای مجازی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1397 مهر و آبان 316 , 317

شیوه‌های مطلوب استفاده از فضای مجازی

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1397 شماره 159 محرم ویژه نامه خانواده
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397