زنان و مُدگرایی

مقاله نشریه: مجله ره توشه » سال 1395 شماره 142 رمضان ویژه‌نامه خانواده
چکیده:
در سرشت آدمی، حس «کمال‌جویی» نهفته است. بنابراین آدمی به پیروی از انسان‌هایی تمایل دارد که در مقام «الگو» درجه‌های بالاتری از «کمال» را دارند. اساس «الگو‌گزینی»، ارزش‌های درونی فرد است که «کمال» را برای آدمی تعریف می‌کند. این کمال می‌تواند کمال معنوی، جمال ظاهری وباطنی باشد. بنابراین اُلگو می‌تواند یک اسوۀ دینی یا یک هنرپیشه و... باشد. کمال باطنی، مُنافی جمال ظاهری نیست؛ چون زیبایی‌دوستی و آراستگی، بخشی از فطرت کمال‌جوی آدمی است؛ اما افراط در اُلگو‌گیری از افراد بعضاً مشهوری که در اموری، مانند نوع لباس، آرایش مو ...«اُلگو» و«مُد» اِنگاشته می‌شود، آدمی را از توجه به ارتقای درونی و کمال انسانی بازمی‌دارد و مُنافی هدفِ متعالیِ خلقتِ وارزش های انسان است. این امر که با عنوان «مُدگرایی افراطی» یا« مُدپرستی» یاد می‌شود، پیامدهای منفی فردی، خانوادگی و اجتماعی فراوانی دارد. این مقاله که می‌کوشد موضوع مدگرایی زنان را واکاوی کند، در محورهای ذیل سامان یافته است:

چیستی اباحه‌گری و چرایی مدگرایی

نویسنده: ملیحه قشقایی ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1392 شماره 260

زنان و سلامتی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1392 شماره 255

زنان و سلامتی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1392 شماره 256

زنان و خشم

نویسنده: زهرا موسوی ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1383 شماره 153

زنان و سلامتی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1393 شماره 265

زنان و سلامتی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 250

زنان و سلامتی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 251

زنان و سلامتی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 252

زنان و سلامتی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1392 شماره 254
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397