مصادیق مصرف و نقش گروه‌ها در اصلاح الگوی مصرف

نویسنده: ،
مقاله نشریه: جستار » سال 1389 27و28 (ویژه تبلیغ و تربیت)
چکیده:
مصرف‌گرایی تهدید مهمی برای جامعه اسلامی است. در مقابل استفاده درست و تعریف الگوی مناسب  مصرف از جمله ضرورت‌های اکنون کشور است. برای دست یابی به این مهم دو نکته دارای اهمیت است، نخست تعیین اولویت‌های اساسی مصرف در آموزه‌های اسلامی است و دیگر، توجه به نقش خانواده، دولت، مبلغان، گروه‌ها و رسانه‌ها در این موضوع می‌باشد که با بهره‌گیری از روش‌های شناختی، عاطفی و رفتاری و از راه اصلاح ساختارها و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و نظارت می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.    

قرآن و اصلاح الگوي مصرف

ارائه دهنده: کاظم رجايي ،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1388

فقه و اصلاح الگوي مصرف

ارائه دهنده: مجید رضايي ، رضا اسلامي ،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1388

IT و اصلاح الگوی مصرف

ارائه دهنده: علی اکبر جلالی ،
کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1388

اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد اسلامی

کرسی و نشست: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی » مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل » نشست علمی - 1388

اصطلاح نامه اصلاح الگوی مصرف

کتاب: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - 1389

اصلاح الگوى مصرف و هدفمند کردن یارانهها

نویسنده: محمدتقی رهبر ،
مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1388 شماره 18

خانه خانه داری ؛ اصلاح الگوی مصرف

نویسنده: شراره انصار ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1388 شماره 215
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397