نیازسنجی انبارداده درکتابخانههای دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری
نویسندگان:
یحیی عیوضی (نویسنده مسئول)
،
سعید غفاری
،
مقاله نشریه: مدیریت دانش اسلامی » سال 1398 پاییز و زمستان 1398
کلیدواژه:
انبارداده
،
کتابخانههای دفتر تبلیغات اسلامی
،
مدیریت ارتباط با مشتری
،
مدیریت راهبردی
،
کتابخانهها
چکیده:
کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی نیز مانند هر سازمان دیگری در پی آناند تا با ارائه خدمات مطلوب، رضایت مراجعان خود را جلب کنند و بدینمنظور مدیران کتابخانهها تلاش میکنند با تکیه بر فناوریهای اطلاعاتی و نیز بهرهگیری از فنون مدیریت به این مقصود دست یابند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بهمثابه ابزاری در دست مدیران، خود نیازمند بهرهگیری از فناوریهای اطلاعاتی است. این پژوهش از نظر نوع، کاربردی و از نظر روش، پژوهشی توصیفی - پیمایشی است. جامعه پژوهش حاضر، کتابخانههای دفتر تبلیغات اسلامی است. روش نمونهگیری سی نفر (مدیران ارشد، مدیران فناوری، رؤسای گروهها) به روش نمونهگیری سرشماری و روش نمونهگیری کاربران، پنجاه نفر به روش نمونهگیری تصادفی است.در ابتدا با استفاده از منابع کتابخانهای شامل کتاب، مقالات مجلات، مقالات مندرج در پایگاههای اطلاعاتی و اینترنت، دادههای مورد نیاز گردآوری شد؛ سپس برای گردآوری داده از مدیران ارشد، مدیران فناوری اطلاعات و رؤسای گروهها از پرسشنامه نیازسنجی انبارداده بهصورت محققساخته و برای گردآوری داده درباره سطح رضایت کاربران از ارائه خدمات، از پرسشنامه لیبکوال استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد مدیران ارشد، مدیران فناوری اطلاعات و رؤسای گروهها به ایجاد یک انبارداده با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارند و سطح رضایت کاربران از ارائه خدمات در کتابخانه، تقریباً در سطح پایینی است. انجام این پژوهش ضرورت ایجاد انبارداده با توجه به فرایندهای مدیریت راهبردی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری را در کتابخانههای دفتر تبلیغات اسلامی آشکار میسازد.
کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی نیز مانند هر سازمان دیگری در پی آناند تا با ارائه خدمات مطلوب، رضایت مراجعان خود را جلب کنند و بدینمنظور مدیران کتابخانهها تلاش میکنند با تکیه بر فناوریهای اطلاعاتی و نیز بهرهگیری از فنون مدیریت به این مقصود دست یابند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بهمثابه ابزاری در دست مدیران، خود نیازمند بهرهگیری از فناوریهای اطلاعاتی است. این پژوهش از نظر نوع، کاربردی و از نظر روش، پژوهشی توصیفی - پیمایشی است. جامعه پژوهش حاضر، کتابخانههای دفتر تبلیغات اسلامی است. روش نمونهگیری سی نفر (مدیران ارشد، مدیران فناوری، رؤسای گروهها) به روش نمونهگیری سرشماری و روش نمونهگیری کاربران، پنجاه نفر به روش نمونهگیری تصادفی است.در ابتدا با استفاده از منابع کتابخانهای شامل کتاب، مقالات مجلات، مقالات مندرج در پایگاههای اطلاعاتی و اینترنت، دادههای مورد نیاز گردآوری شد؛ سپس برای گردآوری داده از مدیران ارشد، مدیران فناوری اطلاعات و رؤسای گروهها از پرسشنامه نیازسنجی انبارداده بهصورت محققساخته و برای گردآوری داده درباره سطح رضایت کاربران از ارائه خدمات، از پرسشنامه لیبکوال استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد مدیران ارشد، مدیران فناوری اطلاعات و رؤسای گروهها به ایجاد یک انبارداده با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارند و سطح رضایت کاربران از ارائه خدمات در کتابخانه، تقریباً در سطح پایینی است. انجام این پژوهش ضرورت ایجاد انبارداده با توجه به فرایندهای مدیریت راهبردی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری را در کتابخانههای دفتر تبلیغات اسلامی آشکار میسازد.
نیازسنجی انبارداده درکتابخانههای دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری
3/21/2019 12:00:00 AM
منشور اخلاقي دفتر تبليغات اسلامي
نویسنده:
محمدتقي اسلامي
،
طرح پژوهشی: قرارداد هاي اعضاي هيئت علمي ومحققين رسمي » از تاریخ: 1396/03/20 تا تاریخ: 1395/07/01
عملکرد 25 ساله دفتر تبلیغات اسلامى در حوزه زنان
نویسنده:
مریم بصیری
،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1384 شماره 158