واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)

نویسنده: ،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1394 شماره 41
چکیده:
نظریه‌های تربیتی، دیدگاه‌هایی هستند دربارهٔ تعلیم و تربیت
که بر اساس آن‌ها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام می‌شود. نظریه‌های تربیتی
کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آن‌ها بر فرآیند یاددهی و
یادگیری، اهمیّت ویژه‌ای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها
و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روش‌های تدریس، انتخاب محتوا و
روش‌های ارزشیابی بر اساس آنها شکل می‌گیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریهٔ تربیتی
اسلام دربارهٔ هر کدام از عناصر بالا بررسی می‌شود.

روش تربیتی در اسلام(2)

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1394 شماره 397

روش تربیتی در اسلام(3)

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1394 شماره 399

روش تربیتی در اسلام(۴)

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1394 شماره 401

روش تربیتی در اسلام(۱)

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1393 شماره 395

عناصر جامعه‌پذیری (روش، محتوا و عوامل) حجاب در نظام اجتماعی قرآن

مقاله نشریه: اسلام و مطالعات اجتماعی » سال 1399 شماره 4(پیاپی 28)

نقش تربیتی مادر در اسلام تمدنی

مقاله نشریه: پیام زن » سال 1399 شماره 340

جایگاه روش تربیتی رسول خدا در گسترش اسلام

نویسنده: محمد محمدی ، استاد راهنما: محسن الویری ، استاد مشاور 1: سیدحسین فلاح زاده ،
پایان‌نامه: باقرالعلوم(ع) - 1392 - [کارشناسی ارشد ناپیوسته]
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397