کتاب نخواندن با وجدان آرام

مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1391 137-138
چکیده:
یکی از مهارتهای سواد اطلاعاتی، توان شناسایی و انتخاب آثار خوب و کنار نهادن آثار بد و فاقد ارزش اطلاعاتی و استنادی است. لازمه این مهارت، داشتن توان تجزیه و تحلیل اطلاعات، تفکر انتقادی و معیارهایی روشن برای ارزیابی آثار است. هدف نوشتار حاضر، پرداختن به جنبه سلبی سواد اطلاعاتی است؛ یعنی توان کنار نهادن منابعی که فاقد ارزش هستند. بر این اساس، نویسنده در پی شناسایی و معرفی معیارهایی جهت شناسایی کتاب های بد و نخواندن آنهاست. وی پانزده معیار که برخی از آنها عبارتند از: نقض ضوابط اخلاق پژوهش، کلی گویی، استفاده از نام مستعار، کهنگی منابع و اصیل نبودن و... را برشمرده و تشریح می نماید.

گفتگو با استاد احمد آرام

مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1370 شماره 6

لبخد آرام محسن

مقاله نشریه: سلام بچه‌ها » سال 1397 اردیبهشت 97

دوازده مرد آرام

مقاله نشریه: سلام بچه‌ها » سال 1401 خرداد1401

قصه‌ی یک عاشقانه‌ی آرام

نویسنده: پور تکتم حسین ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1393 شماره 272

برون‌گرایی و برهان جابجایی آرام

نویسنده: محمود مروارید ،
مقاله نشریه: نقد و نظر » سال 1389 شماره 58

شروعی دوباره برای وجدان اخلاقی زنان

نویسنده: نفسیه محمدی ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 252

نقش مادر در شکل گیری وجدان اخلاقی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 شماره 31

وجدان اجتماعى امروزى اندراحوالات دیگران قسمت 7

نویسنده: رفیع افتخار ،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1377 شماره 82

ترکتازی رژیم فاشیستی بعث و وجدان جهانی!!

مقاله نشریه: پاسدار اسلام » سال 1370 شماره 113

نقش مادر در شکل گیری وجدان اخلاقی

مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 پاييز 1397 شماره3
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم - 1397