کتاب نخواندن با وجدان آرام
نویسنده:
سید حسن اسلامی اردکانی
،
مقاله نشریه: آینه پژوهش » سال 1391 137-138
کلیدواژه:
معیارهای گزینش کتاب
،
معیارهای ارزیابی کتاب
چکیده:
یکی از مهارتهای سواد اطلاعاتی، توان شناسایی و انتخاب آثار خوب و کنار نهادن آثار بد و فاقد ارزش اطلاعاتی و استنادی است. لازمه این مهارت، داشتن توان تجزیه و تحلیل اطلاعات، تفکر انتقادی و معیارهایی روشن برای ارزیابی آثار است. هدف نوشتار حاضر، پرداختن به جنبه سلبی سواد اطلاعاتی است؛ یعنی توان کنار نهادن منابعی که فاقد ارزش هستند. بر این اساس، نویسنده در پی شناسایی و معرفی معیارهایی جهت شناسایی کتاب های بد و نخواندن آنهاست. وی پانزده معیار که برخی از آنها عبارتند از: نقض ضوابط اخلاق پژوهش، کلی گویی، استفاده از نام مستعار، کهنگی منابع و اصیل نبودن و... را برشمرده و تشریح می نماید.
یکی از مهارتهای سواد اطلاعاتی، توان شناسایی و انتخاب آثار خوب و کنار نهادن آثار بد و فاقد ارزش اطلاعاتی و استنادی است. لازمه این مهارت، داشتن توان تجزیه و تحلیل اطلاعات، تفکر انتقادی و معیارهایی روشن برای ارزیابی آثار است. هدف نوشتار حاضر، پرداختن به جنبه سلبی سواد اطلاعاتی است؛ یعنی توان کنار نهادن منابعی که فاقد ارزش هستند. بر این اساس، نویسنده در پی شناسایی و معرفی معیارهایی جهت شناسایی کتاب های بد و نخواندن آنهاست. وی پانزده معیار که برخی از آنها عبارتند از: نقض ضوابط اخلاق پژوهش، کلی گویی، استفاده از نام مستعار، کهنگی منابع و اصیل نبودن و... را برشمرده و تشریح می نماید.
کتاب نخواندن با وجدان آرام
3/20/2012 12:00:00 AM
شروعی دوباره برای وجدان اخلاقی زنان
نویسنده:
نفسیه محمدی
،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1391 شماره 252
نقش مادر در شکل گیری وجدان اخلاقی
نویسندگان:
هاجر عساکره
،
حسین دیبا
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 شماره 31
وجدان اجتماعى امروزى اندراحوالات دیگران قسمت 7
نویسنده:
رفیع افتخار
،
مقاله نشریه: پیام زن » سال 1377 شماره 82
نقش مادر در شکل گیری وجدان اخلاقی
نویسندگان:
هاجر عساکره
،
حسین دیبا
،
مقاله نشریه: اخلاق (مطالعات اخلاق کاربردی) » سال 1397 پاييز 1397 شماره3